zaterdag 21 november 2015

Een geweldig geschenk van Flevobike!

Bij de start van Fablab Flevoland in 2012 hadden we een prachtige plek in de voormalige mediatheek van het leegstaande gebouw van de Agrarische Hogeschool in Dronten. Een vaste ontmoetingsplek waar alles gebeurde.
Na het slopen van dit gebouw en een tijdelijke ruimte in een van de andere gebouwen op het terrein van de Hogeschool, bleef alleen een beperkte ruimte bij Flevobike in Dronten over en de plek in de bibliotheek in Lelystad.
Mijn grote zorg, als initiatiefnemer van de Stichting Fablab Flevoland, hoe komen we aan een nieuwe geschikte ruimte? Een kloppend hart voor de Stichting Fablab Flevoland.


Drie weken terug belde onze Bibliolab manager Tim de Rijk mij....... “ Het is gelukt, ik ben aangenomen op het Architekten Bureau waar ik gesolliciteerd heb”. Ook dat nog,......nu valt de drijvende kracht binnen het Bibliolap in Lelystad en Dronten ook nog weg.


Op zo’n moment gaan de radertjes in mijn brein op volle toeren draaien.


Een andere collega vrijwilliger, die vanaf het eerste uur betrokken is geweest bij het opbouwen van het Fablab Flevoland en na meer dan 25 jaar trouwe dienst van zijn werkgever ontslag heeft gekregen, zou in mijn ogen een voortreffelijke Bibliolab manager zijn.
Een geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.


Na een spoedberaad met het bestuur en een toezegging van onze collega om de taak van Bibliolab manager op zich te nemen is de brand enigszins geblust. Maar het grootste probleem,.... het kunnen beschikken over een betaalbare, geschikte werkruimte c.q. ontmoetingsplek moet opgelost worden om weer een groeiende, hechte en actieve club te worden.


Vanaf de sloop van de oude Agrarische Hogeschool heb ik gelonkt naar een uitbreiding van de ruimte voor het Fablab in het gebouw van Flevobike. Flevobike zit wat ruimte betreft ruim ruim in de jas. Vorige week tijdens een bezoek bij Flevobike, samen met onze nieuwe Bibliolab manager Danny Brandt, voelde ik in het gesprek met mijn zoons (eigenaren van Flevobike) dat er bereidheid is om na te denken over een eventuele uitbreiding van de ruimte voor het Fablab....... Nieuwe mogelijkheden!
Een geweldig geschenk van Flevobike!
Het moment om actie te ondernemen en verder te werken aan de uitbouw van het Fablab idee.


Ik heb een drukke, maar heerlijke week gehad. Mijn brein heeft overuren gemaakt.
Om nog even bij het brein te blijven: ....Vandaag ga ik samen met Gerrit Hoff, vrijwilliger bij het Fablab, naar het congres “Het Fitte Brein” in het Congrescentrum De Pijler in Lelystad.

Hieronder in het krantenartikel het resultaat van een brainstormsessie,.. lang geleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten